środa, 10 października 2012

Jak zarabiam na pozycjonowaniu? Metoda numer 1.

Yodel Anecdotal / Free Photos
Co to jest pozycjonowanie?
Aha, więc wkraczamy w nudny temat, czym jest pozycjonowanie i jak ja dzięki temu robię pieniądze. Pod tą śmieszną nazwą ukrywają się "działania, mające na celu poprawienie wyników danej strony w wyszukiwarce". Innymi słowy, pozycjonować oznacza sprawiać, aby dana strona stawała się popularna w wyszukiwarce (najczęściej Google) na podane słowa kluczowe. Podam prosty przykład: wczoraj pękła mi opona w samochodzie, wchodzę więc sobie w Google i mam zamiar poszukać jakiejś nowej oponki. Wpisuję więc "opony warszawa" i wyskakuje mi 10 pierwszych firm, które zajmują się handlem oponami. Prawda jednak jest taka, że tylko te, które są pierwsze na tej liście, będą brane pod uwagę. Nie pytaj dlaczego, nie myśl "łaj", tak zwyczajnie jest. Zastanów się tylko, czy Ty traciłbyś czas na szukanie innych ofert, jeśli pod nosem miałbyś pierwszą stronę, z nową super ofertą i tanimi przedmiotami.

Jak to się robi?
Ogólnie rzecz biorąc, aby pozycjonować stronę na jakieś hasło, czyli sprawić, aby jakaś witryna na zadane słowo kluczowe znalazła się na pierwszym miejscu, trzeba zdobywać linki. Zasada jest prosta, im więcej linków z innych stron prowadzi do Twojej strony, tym wyższa jest jej pozycja w wyszukiwarce. Linki można uzyskiwać na różne sposoby: dodawać stronę do katalogów, różnych baz artykułów, dodawać linki na forach tematycznych itp. itd. Jest tego tak dużo, że nie chce mi się tego wymieniać, jeśli byłbyś mój Drogi Czytelniku szerzej zainteresowany tym tematem, polecam to forum: klik.

W jaki sposób ja na tym zarabiam?
Skoro ktoś chce pozycjonować swoją stronę, musi wiedzieć pod jakie słowa kluczowe to robić. A więc to super Janusz, że masz firmę która zajmuje się handlem roletami okiennymi, wiesz może na jakie słowa kluczowe powinieneś się promować w sieci? Ja wiem. I mogę Ci pomóc. Na forum, do którego dałem linka parę zdań wcześniej, oferuję listy słów kluczowych, dzięki którym tacy ludzie jak Janusz nie giną. Słowa w tych listach mają niską konkurencyjność, więc łatwo się wypromować a także są dobrze płatne w takich programach jak Google Adsense (o tym w innym wpisie). W tamtym miesiącu, reklamując się trzy razy, zarobiłem 200 złotych, właśnie na tych listach. W październiku mam zamiar osiągnąć podobny rezultat a także nieco rozszerzyć swoją ofertę o podobne usługi. Mam nadzieję, że będzie to co najmniej 1/3 mojego miesięcznego dochodu.

5 komentarzy:

  1. Mógłbyś szerzej opisać na czym polega zarabianie na pozycjonowaniu strony? Ty zarabiasz pozycjonując strony innym, czy po wypozycjonowaniu własnej strony/bloga dostajesz pieniądze?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aby zacząć zarabiać na pozycjonowaniu stron to trzeba to przede wszystkim umieć robić i robić to dobrze. Oczywiście jest wiele firm co robią to aby było zrobione, lecz taka droga do niczego nie prowadzi. Ja polecam pozycjonowanie stron przez https://dolp.pl gdzie ludzie znają się na pracy.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie jeśli już mówimy o samym pozycjonowaniu stron to faktycznie jest to dość popularna metoda na zwiększenie widoczności naszej strony. Mi również bardzo podoba się wpis http://emeryturapomostowa.pl/krotki-przewodnik-po-najwazniejszych-formach-marketingu-internetowego/ gdzie dokładnie opisano całość działania marketingu internetowego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o mnie to ja nie zarabiam na pozycjonowaniu, ale staram się to wdrażać na mojej stronie. Już również zdecydowałam się na przeczytanie https://www.zgred.pl/blog/programy-do-monitorowania-pozycji/ i wiem jakie są programy do monitorowania pozycji słów kluczowych.

    OdpowiedzUsuń